dimarts, 29 d’abril del 2014

Les processons del meu poble


Jo en Setmana Santa sempre vaig al meu poble de Còrdova. A Còrdova i per tota Andalusia és molt comú que es facin processons. Aquesta processó, es diu “El Cristo” i va ser el Divendres Sant. A la primera imatge es pot veure representat a Jesús a la creu, i darrere seu anava la Verge de la Soledat. Va sortir a les 21:00h. Cada dia de la setmana surt un o dos sants, alguns pel matí, altres al vespre i altres a la matinada, com per exemple: el Divendres Sant a la matinada surt la processó de “Nuestro padre Jesús Nazareno” la qual dura des de les 4 de la matinada fins les 12, 12:30h del matí. Els passos estan fets de materials molt cars, per lo tant han de tenir molt de cura de que no es caiguin o es mullin perquè si es fan mal bé, tarden més d'un any en fer-ne un altre, i com he dit abans valen molts diners. Aquestes processons són portades per “costaleros” i  van acompanyades per una banda que va darrere del sant tocant música. La veritat es que m’encanta anar allà a veure-les, i jo que porto des de que tenia un any anant mai em canso. És emocionant i el que més m’agrada es quan tot acaba i veus al sant entrar a l’Església. La gent plora de la emoció i tot. És una de les coses més boniques que he vist mai. 


"EL CRISTO"


"VIRGEN DE LA SOLEDAD"

Aquestes imatges han sigut fetes per mi a la Setmana Santa 2014 del meu poble La Rambla, Còrdova. 


Isabel Calavia

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada